Vuonna 1990 tuli Tv:stä Joulukalenteri (yle) jossa oli Miitta Sorvali ja kalenterissa oli "Miitta-tädin puuhaamo". samassa joulukalenterissa oli myöskin satu …

Kysytty

Hei! Vuonna 1990 tuli Tv:stä Joulukalenteri (yle) jossa oli Miitta Sorvali ja kalenterissa oli "Miitta-tädin puuhaamo". samassa joulukalenterissa oli myöskin satu "Valkoinen karhu ja joulutähti".
Olen etsinyt ko. sadun lauluja, joita oli aina tämän ohjelman alkaessa, siinä lauloi lapsikuoro, ensimmäisen laulun nimi oli "Joulutähti on kadonnut". Mistähän saisi kuunneltua tätä laulua ja sadun muita lauluja?
Onko tästä ilmestynyt äänitettä jossa olisi nämä laulut? Jostakin sain tiedon, että jokin Kaisaniemen koulun kirsikka-niminen kuoro olisi siinä esiintynyt.
Yritin googlettaa ja siellä oli jotakin tietoja, että olisi olemassa kokonainen levy jossa nämä laulut, mutta en saa kuunneltua näitä mistään. Eli onko tämän sadun lauluista ilmestynyt erikseen äänitettä? saduista on äänikirja, mutta siellä ei tietääkseni ole lauluja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joulukalenterissa esitettyjä lauluja ei ole levytetty. Satu on julkaistu kirjana sekä äänikirjana, jolle kirjan tarinat on luettu. Äänikirjan on julkaissut Lasten parhaat-kirjakerho v. 2006.

9 ääntä

Kommentit

Muistan laulun ja googlasin muistaako joku muukin. Tässä se on:

Joulutähti on kadonnut
Karhu lähtee etsimään
Pilvestä ja kuusta, tähtisadepuusta ja
Salaisuuksien kaivosta.
Tuhatmäärin tähtiä nähdä saa
Valkoinen karhu joka avaruuden
Halki matkustaa.
Ei tiedä pieni leijona
Ei kerro kettukaan eikä pieni hevonen
Aavista ollenkaan
kuka joulutähden piilotti, se on
Kadonnut kokonaan. Vai onko?