Otsikko
Voitteko tarjota minulle kaikkea mahdollista tietoa animaatiosta,ensisijaisesti kirjoja? Tarvitsen tietoa lopputyötäni varten.

Kysytty

Voitteko tarjota minulle kaikkea mahdollista tietoa animaatiosta,ensisijaisesti kirjoja? Tarvitsen tietoa lopputyötäni varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä ensin joitain kirjoja, joissa käsitellään animaatioita yleisest. Osa niistä on suomenkielisiä, mutta valitettavasti laajemmat kirjat ovat englanninkielisiä. Laitan niitä tähän joka tapauksessa tiedoksi, jos niistäkin olisi jotain hyötyäi:
Keränen, Vesa : Multimedia : multimedian peruskirja (2000)
Street, Rita : Computer animation : a whole new world : groundbreaking work from today's top animation studios (98)
Linjama, Tero : Kuvankäsittely : kuvankäsittelyn peruskirja (98)
Animation (98)
Beck, Jerry: Warner Bros. Animation art : the characters, the creators, the limited works (98)
-Lord, Peter : Cracking animation (98)
Wells, Paul : Understanding animation (98)
Laybourne, Kit : The Animation Book : complete guide to animated filmmaking - from flip-books to sound cartoons to 3-D animation (98)
Blair, Preston : How to animate film cartoons (80)

Erityisesti animaation tekemiseen käytettävistä ohjelmista on myös olemassa kirjallisuutta, mm:
Macromedia Director 7 & Lingo Official (99)
Käpyaho, Juha : Flash 4 (2000)

Internetistä löytyy myös sivuja, joilla kerrotaan ainakin jonkin verran animaatioista. Lähinnä tällöin on kyse nimenomaan internetissä käytetyt animaatiomuodot (esim. gif-animaatiot). Tässä joitain linkkejä:
http://kotisivu.raketti.net/penttisa/gif-anim.htm
http://digicamera.net/armi/w3kurs/anisivu.htm
http://www.urova.fi/home/levite/virtaweb/kuvankasi/anim.htm
http://sivut.koti.tpo.fi/villekork_miikka/anim.htm

Edellä olevat kirjat löytyvät ainakin useista maakuntakirjastoista ja osa varmasti myös muista kirjastoista. Kirjoja voit kysyä varmasti oman kotikuntasi kirjastosta kaukolainaksi, jollei siellä niitä ole. Jos haluat itse etsiä aiheesta kirjallisuutta/tietoa internetistä, voit kirjastosi tietokannassa kirjoittaa kohtaan "asiasana" sanan "animaatio". Useissa tietokannoissa voi lisäksi rajata materiaalin, jolloin voit tehdä esim. rajauksen "kirjat", jolloin haku rajaa pois esim. animaatioelokuvat.