Voinko käyttää Immi Hellenin runoja Riihimäen Taidemuseolle myytäväksi menevissä korteissa?

Kysytty

Voinko käyttää Immi Hellenin runoja Riihimäen Taidemuseolle myytäväksi menevissä korteissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Immi Hellén kuoli vuonna 1937, joten hänen tekstinsä ovat tekijänoikeudellisesti vapaita käytettäväksi. Laki kuitenkin edellyttää, että tekijän nimi ilmoitetaan asianmukaisesti senkin jälkeen, kun tekijänoikeus on rauennut.

Heikki Poroila