Voimmeko tehdä kaukolainan OAMK professorintien yksikön kirjastosta? Haluaisin kaukolainata Leena Salmisen artikkelit Alakko nää mua? 2012 ja Viisas vaikuttaja…

Kysytty

Voimmeko tehdä kaukolainan OAMK professorintien yksikön kirjastosta?
Haluaisin kaukolainata Leena Salmisen artikkelit Alakko nää mua? 2012 ja Viisas vaikuttaja 2006. Mikäli lainaus onnistuu, tehdään se maksusta huolimatta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
lähes kaikesta siitä materiaalista mitä ei kotikuntasi kirjastossa ole, voi tehdä kaukolainapyynnön. Kaukolainaus on aina maksullista ja sen hoitaa asiakkaan kotikunnan kirjasto. Kaukolainapyynnössä kannattaa esittää niin tarkat tiedot kuin mahdollista haluamastasi materiaalista esimerkiksi artikkelista kirjoittajan nimi, artikkelin nimi, missä teoksessa tai lehdessä artikkeli on, mielellään vielä painovuosi ja lehden numero. Mutta jos Sinulla ei näitä kaikkia tietoja ole, niin pyynnön voi tehdä niillä tiedoilla mitä Sinulla on käytettäissä. Suurin osa kirjastojen materiaaleista on kaukolainattavissa.

Raahen kaupunginkirjaston kotisivuilta löytyy kaukolainapyyntölomake, jolla voi tehdä kaukolainatilauksen. Osoite löytyy osoitteesta: https://webkake.kirjastot.fi/wtil/tilaa?pa_ulid=41
Täytä lomake huolellisesti ja laita siihen niin tarkat tiedot kuin mahdollista haluamastasi kaukolainasta.

Toinen vaihtoehto on, että otat Raahen kaupunginkirjastoon yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai käymällä pääkirjastossa. Yhteystiedot löytyvät sivustolta: http://www.raahe.fi/kirjasto/kaukopalvelu

Toivottavasti näistä on apua.

Arja