Otsikko
Voiko Paraisten kirjastoon tilata seurakunnilta mikrorullia ja onko siellä laitteet, joilla niitä voi tutkia ja skannata?

Kysytty

Voiko Paraisten kirjastoon tilata seurakunnilta mikrorullia ja onko siellä laitteet, joilla niitä voi tutkia ja skannata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paraisten kirjastosta kerrottiin, että heidän kauttaan on mahdollista tilata esim. sukututkimustarkoituksiin mikrofilmejä maakunta-arkistoista ja -kirjastoista, jotka velottavat lainoista omien taksojensa mukaan. Paraisten kirjastossa on mahdollisuus lukea ja tutkia näitä filmejä, mutta ei tulostaa tai skannata niitä.