Otsikko
UUTISOINTIINKO KUIVANNON ASEVARIKON RÄJÄHDYKSESTA JA MIKÄ OLI VIIKONPÄIVÄ

Kysytty

UUTISOINTIINKO KUIVANNON ASEVARIKON RÄJÄHDYKSESTA JA MIKÄ OLI VIIKONPÄIVÄ

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tapaus tunnetaan Uudenkylän asevarikon räjähdysonnettomuutena. Puolustusvoimien silloisella Asevarikko 2:lla aikaisin aamulla 14. elokuuta 1965 tapahtunut räjähdys surmasi neljä ihmistä ja aiheutti suuret aineelliset vahingot.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uudenkyl%C3%A4n_asevarikon_r%C3%A4j%C3%A4…

Luonnollisesti tästä yhdestä Suomen tuhoisimmasta räjähdysonnettomuudesta uutisoitiin näkyvästi. Esimerkiksi Helsingin Sanomien juttu tapahtumasta oli mitaltaan reilut neljä sivua sisältäen runsaasti valokuvia. Uutinen julkaistiin sunnuntaina 15.8.1965. Vielä seuraavan päivän lehdessäkin onnettomuudesta kirjoitettiin kahden sivun verran.