Otsikko
Tuleeko Suomeen mahdollisesti mitään kirjallisuutta Patarein vankilasta? Luin, että joku kirja löytyisi, mutta vain Virosta ja viron kielellä. Kyseisen kirjan…

Kysytty

Tuleeko Suomeen mahdollisesti mitään kirjallisuutta Patarein vankilasta? Luin, että joku kirja löytyisi, mutta vain Virosta ja viron kielellä. Kyseisen kirjan nimi on "Võimas ja sünge Patarei: Mälestused Patarei vanglast 1924-1990"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisbibliografian mukaan ei mitään Patarein vankilaan suoraan liittyvää kirjallisuutta ole suomeksi julkaistu.

Sen sijaan tämä mainittu vironkielinen kirja löytyy Suomesta ainakin Tuglas-seuran ylläpitämästä Baltia-kirjastosta (http://www.eestimaja.fi/fi/baltia-kirjasto.html), mutta kirja näytti olevan tällä hetkellä lainassa ja eräpäivänä 21.10.2015 (kirja löytyy Helsingin yliopiston Helka-tietokannan kautta).

Kirjasto on kaikille kiinnostuneille avoinna 10-17 Viro-keskuksessa osoitteessa Sörnäisten rantatie 22, 00540 Helsinki. Puhelin on 09-6811 4321 ja sähköposti baltia-kirjasto@tuglas.fi.

Heikki Poroila