Tokmannilla oli ilotulitteita syntymäpäivähyllyllä, onko tämä muka luvallista? Vielä ei ole myyntiaika.

Kysytty

Tokmannilla oli ilotulitteita syntymäpäivähyllyllä, onko tämä muka luvallista? Vielä ei ole myyntiaika.

Vastaus

Vastattu

Tietoa ilotulitteiden myynnistä löytyy Turvallisuus- ja kemikaaliviraston sivuilta. Siellä myyntikieltoajaksi ilmoitetaan 1.-26.12. Ovatkohan kyseessä olleet F1-luokan ilotulitteet, joita myyntiaikarajoitus ei koske? Valtioneuvoston asetuksessa 709/2015 määritellään F1-luokkaan "ilotulitteet, jotka aiheuttavat erittäin vähäisen vaaran ja ovat melutasoltaan merkityksettömiä ja jotka on tarkoitettu käytettäviksi rajatulla alueella tai asuinrakennuksissa."

Ilotulitteiden myyntiä valvoo pelastuslaitos.

2 ääntä

Kommentit

Kyseessä olivat "valosuihkut", pienen padan näköiset ilotulitteet.