Otsikko
Tiedustelen,että mistä olisi saatavissa lyhyen matematiikan ylioppilastehtäkokoelma,jossa olisi vuoden 1949 tehtävät.

Kysytty

Tiedustelen,että mistä olisi saatavissa
lyhyen matematiikan ylioppilastehtäkokoelma,jossa olisi vuoden 1949 tehtävät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lyhyen matematiikan ylioppilastehtävät vuodelta 1949 löytyvät
seuraavasta kirjasta: Kallio, Niilo & Heinänen, Pekka: Matematiikan
esimerkkikirja IV, ylioppilastehtävät 1947 - 1963 (WSOY 1963). Kirja
on saatavana Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjaston varastosta (luokka 510.2), vaikkei
se näykään aineistotietokannassamme. Syy: kaikkea vanhempaa aineistoa ei
ole vielä luetteloitu. Tämä tieto kannattaa mainita kun tiedustelet
kirjaa.