Otsikko
Tiedän, että netissä voi etsiä lehtiartikkeleita. Mutta hakutaidot puuttuvat. Haluasin tietää mitä on kirjoitettu ja missä lehdissä aiheesta: Miten PK-yritys…

Kysytty

Tiedän, että netissä voi etsiä lehtiartikkeleita. Mutta hakutaidot puuttuvat. Haluasin tietää mitä on kirjoitettu ja missä lehdissä aiheesta: Miten PK-yritys voi tehdä itse netti-sivut. Tärkein asia olisi löytää tietoa vinkkejä mikä on paras tapa tehdä sivut. Esim. ohjelman nimi? Minkälaisia kokemuksia nettisivuista on PK yrityksillä. Miten nettisivut auttavat yrittäjää. Eli olen siis kiinnostunut kaikista näkökulmista liittyen nettisivujen tekoon, käyttöön ja (aloittelevaan) pienyrittäjään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston kotisivulla, osoitteessa http://www.tampere.fi/kirjasto/ on luettelo kirjastossa käytössä olevista tietokannoista (tiedonhaku ja tietokannat).
Siellä mainitaan Suomen media-arkisto, Aleksi WWW Online, Arto ja tässä tapauksessa tärkein, eli Helecon MIX (siinä on talouselämän artikkeleita). Nämä kaikki ovat siis käytössä vain kirjaston työasemilla. Kovin paljon uusia artikkeleita aiheesta en löytänyt. Mainittakoon Janne Aukian artikkeli Viilauksia Web-työkalupakkiin Tietokonelehdessä n:o 24/2005 ja Marjut Reivilän artikkeli Yksinkertainen on verkossa kaunista ja toimivaa: vinkkejä pk-yrityksen hyvän verkkosivuston suunnittelemiseksi, joka löytyy Taloustaito yritys lehdestä 3/2003. (Tämä lehti puolestaan löytyy Metson käsikirjaston kotelovarastosta).

Hakukone Googlesta löytyy keskusteluryhmiä, mutta otsikon tietokoneet alla olevat suomenkieliset ryhmät käsittelivät lähinnä pelejä.

Sen sijaan uskon teille olevan apua osoitteessa http://www.makupalat.fi/kotisiv1.htm#ohjelmat olevista linkeistä. Sieltä löytyy esim. WWW-ohjelmien arvosteluja ja Web-julkaisemisen opas.