Otsikko
Terve. Täytyykö minun maksaa myöhästymismaksu kirjoista, jotka Palautin Västanfjardin palautuslaatikkoon 12.4. kun kirjojen Viimeinen palautuspäivä oli 12.4.?…

Kysytty

Terve.
Täytyykö minun maksaa myöhästymismaksu kirjoista, jotka
Palautin Västanfjardin palautuslaatikkoon 12.4. kun kirjojen
Viimeinen palautuspäivä oli 12.4.?

Ps. Emme mökkeile enää teilläpäin, joten kiitän itseni ja vaimoni
puolesta ystävällisestä palvelusta ja hyvästä kirjastosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

mukava kuulla että olette viihtyneet kirjastossamme.

Tässä selitys mistä myöhästymismaksu aiheutui.

Blanka-kirjastojen sääntöjen mukaan laina-aika päättyy eräpäivänä kirjaston aukioloajan päättyessä. Eli jos kirja on laitettu palautuslaatikkoon palautuspäivänä kun kirjasto on jo suljettu, se on jo ehtinyt myöhästyä, koska se palautuu järjestelmässä vasta seuraavana aukiolopäivänä.

Kirjaston säännöt löytyvät osoitteesta www.blanka.fi
(tai suoraan linkistä: http://www.blanka.fi/wp-content/uploads/2014/04/Blankakirjastojen-kaeyt…)

Toivottavasti tämä selventää, miksi kirjastojärjestelmään on tullut myöhästymismaksu palautuneeseen kirjaan.