Teen tutkimusta amiraali Oscar von Kraemerin (1829-1904) elämästä. Käytössäni ovat Estlander: Från hav till hov, Pietilä-Castrenin kirjoitus det svunna…

Kysytty

Teen tutkimusta amiraali Oscar von Kraemerin (1829-1904) elämästä. Käytössäni ovat Estlander: Från hav till hov, Pietilä-Castrenin kirjoitus det svunna Grekland-kirjassa sekä Snellmanin Litteraturbladetissa julkaistut OvK:n matkakirjeet, Tuomi-Nikulan keisarien matkat sekä OvK:n oma kkirjallinen jäämistö. Erityisesti tarvitsen tietoja OvK:n suhteesta sortovuosiin ja niihin liittyneisiin tapahtumiin. Onko Brages pressarkivilla asiaa häntä käsitteleviä aikalaisjuttuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Brages pressarkiv –sanomalehtiarkiston kautta ei löytynyt tietoa amiraali Oscar von Kraemeristä. Arkistosta voi halutessaan tehdä hakuja itsekin, se löytyy täältä:
http://www.bragespressarkiv.fi/hem/
Lisätietoa hänestä ei löytynyt. Käytössämme olevien tietokantojen kautta löytyivät juuri nuo jo löytyneet lähteet. SKS:n Biografiakeskuksen kautta löytyy lyhyt elämäkerta:
http://www.kansallisbiografia.fi/kenraalit/?gid=226
Myöhemmin tänä vuonna ilmestyy kirja: Tsaarin amiraali: suomalainen Oscar von Kraemer.