Otsikko
Teen tutkimus- ja editointityötä Einari Marvian Taru-sävelrunosta. Löysin, että teillä on arkistoissa radion sinfoniaorkesteri äänite vuodelta 1955.

Kysytty

Hei! Teen tutkimus- ja editointityötä Einari Marvian Taru-sävelrunosta. Löysin, että teillä on arkistoissa radion sinfoniaorkesteri äänite vuodelta 1955. Partituurissa on sen verran epäselvyyksiä, että äänitteen kuuleminen helpottaisi varmasti työskentelyä paljon. Voisinko saada sen käyttööni? Alla tiedot, jotka löysin äänitteestä.

Äänitteen nimi: Yleisradion äänite 19550805
Esittäjä: Berglund, Paavo (johtaja). Radio-orkesteri (Helsinki) (orkesteri).
Tekijä: Marvia, Einari [1915-1997] (sävellys).
Musiikkilaji: orkesterimusiikki
Kesto: 11 min 25 s
Esityskieli: instrumentaaliesitys
Tallennus vuosi: 1955

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Einari Marvian sävelrunoa Taru Paavo Berglundin ja Radion-orkesterin tulkintana ei ole julkaistu lainattavana tallenteena.

Kysymyksessä mainitsemasi Yleisradion tallenne on kuultu ohjelmassa Klassinen kattaus 16.3.2021. Ohjelma on kuunneltavissa Radio- ja televisioarkiston katselu- ja kuuntelupisteillä.

https://rtva.kavi.fi/program/details/program/37459876

Lista Radio- ja televisioarkiston katselu- ja kuuntelupisteistä aukeaa alla olevasta linkistä.

https://rtva.kavi.fi/cms/page/page/info_katselupisteet