Luuveitsessä lukee Parkajoki 1935. Mikä on mahtanut olla eläin, jonka luusta veistetty ja mihin tarkoitukseen?

Kysytty

Luuveitsessä lukee Parkajoki 1935. Mikä on mahtanut olla eläin, jonka luusta veistetty ja mihin tarkoitukseen? Perintö- esine.

Vastaus

Vastattu

Parkajoki on pieni ruotsalainen paikkakunta Pajalan pitäjässä aivan Suomen ja Ruotsin rajalla. https://sv.wikipedia.org/wiki/Parkajoki

Nettihaun mukaan hyvin suosittua kalastusseutua. Veitsi saattaisikin olla matkamuisto jostain reissusta?

Esineestä voisi ehkä saada lisätietoa Suomen käsityömuseosta tai Finna.fi -esinehaulla.