Tarvitsisin tietoa "vuosikellosta", joka on apuväline yrityksen toiminnan ohjaukseen ja lähinnä aikatauluttamiseen.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa "vuosikellosta", joka on apuväline yrityksen toiminnan ohjaukseen ja lähinnä aikatauluttamiseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kompetenssikello (Competence Clock) on Mercuri International-organisaation puitteissa kehitetty kello-malli yritysten strategisen suunnittelun avuksi. Menetelmää on selostettu jonkinverran ainakin kahdessa lehtiartikkelissa. Heikki Nivaron jutussa "Strategiat todeksi kello-mallin avulla" (Fakta 2001 ; (21) ; 9 ; 79-80) haastatellaan kehittelytyössä mukana olleita Clas-Håkan Wigelliä ja Magnus Enckelliä Mercuri Internationlista. Toinen kello-mallista kertova artikkeli on Markku Niiniluodon "Kompetenssikellolla strategiat käytäntöön" (Johtoporras 2001 ; 7 ; 22-23).
Kompetenssikello on esitelty lyhyesti myös Mercuri Internationalin www-sivuilla http://www.mercuri.fi/ . Sivuilla kerrotaan myös, että lisätietoja asiasta saa Mercurin konsulteilta.