Otsikko
Tarvitsisin englanninkielisen kovatasoisen monografian, joka liittyy opettajuuteen, opettajan työhön ja erityisesti opettajan työn kuormittavuuteen. …

Kysytty

Tarvitsisin englanninkielisen kovatasoisen monografian, joka liittyy opettajuuteen, opettajan työhön ja erityisesti opettajan työn kuormittavuuteen.
Osaatkohan auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minulla ei valitettavasti ole kompetenssia arvioida kirjojen kovatasoisuutta (alempana mainittuja teoksia ei ole pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa). Seuraavat englanninkieliset kirjat löytyivät tieteellisten kirjastojen yhteisluettelosta hakusanalla opettajan työ. Mikäli haluat ehdottomasti kovatasoisuusarvioinnin, on viisainta kääntyä opettajankoulutuslaitosten kirjastojen puoleen.

The complex roles of the teacher : an ecological perspective / Shirley F. Heck, C. Ray Williams. Teacher’s College Press, 1984
Käyttäytymistiet. tdk:n kirjasto Bulevardi sekä useita muita tiet. kirjastoja

The school from the teacher’s perspective : the teaching space of eleven change-oriented teachers / Matti Lattu. Väitöskirja. University of Helsinki, 2003
Käyttäytymistiet. tdk:n kirjasto Bulevardi sekä useita muita tiet. kirjastoja

Nimenomaan opettajan työn kuormittavuudesta löytyi vain suomenkielisiä:
Kuka auttaisi nuorta opettajaa : narratiivinen tutkimus aloittavan opettajan opetustyössä kohtaamista ongelmista ja niihin esitetyistä ratkaisuista / Mika Merilä. Oulu 2003.
Oulun yliopiston kirjasto.

Opettajan psyykkinen kuormittavuus, stressi ja burnout koulutyössä / Marjatta Jokinen. Turku 1989.
Turun yliopiston kirjasto

Joitakin opettajankoulutuslaitosten kirjastojen internet-osoitteita:

Jyväskylän ammattikorkeakoulun kirjasto:
http://www.kirjasto.jypoly.fi/kirjasto/paakirjasto/paakirjasto.htm

Tampereen yliopisto. Hämeenlinnan osaston kirjasto:
http://www.uta.fi/laitokset/kirjasto/Hlinna/

Kajaanin opettajankoulutuslaitoksen kirjasto:
http://www.kirjasto.oulu.fi/kirjastoyksikot/kokl/

Tieteellisten kirjastojen oppaasta (http://www-db.helsinki.fi/kirjastot/ ) voit hakea opettajankoulutusta antavien oppilaitosten kirjastoja hakusanalla opetta*