Tarvitsisin artikkelia, jossa käsiteltäisiin IAS 16 tai IAS 38 (IAS = International accounting standards) tai jos ei näistä löydy, yleensä IAS:stä…

Kysytty

Tarvitsisin artikkelia, jossa käsiteltäisiin IAS 16 tai IAS 38 (IAS = International accounting standards) tai jos ei näistä löydy, yleensä IAS:stä. Vaatimuksena oli, että artikkelin pitäisi olla ns. tieteellisestä julkaisusta. Jos sellainen löytyy, onko mahdollista saada koko artikkeli sähköpostiin, vai pitäisikö se noutaa jostakin? Mitä se maksaisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotimaisten artikkeleiden viitetietokanta ARTO:sta löytyy seuraavat artikkelit: Riihimäki, Minna: IAS 38 : aineettomat hyödykkeet : aineettomien hyödykkeiden aktivointiehdot ja erot Suomen säännöksiin, Julkaisussa: Tilintarkastus. - Helsinki : Tilintarkastajayhdistys. - ISSN 0783-0017. 2001: 7, s. 21-26 ; Autio, Heikki: IAS-konsernitilinpäätös, Julkaisussa: Tilintarkastus. - Helsinki : Tilintarkastajayhdistys. - ISSN 0783-0017. 2002 : 7, s. 29-32, sekä Forsberg, Leif-Erik: Sijoituskiinteistöjen luokittelu ja arvostaminen IAS-standardien mukaan, Julkaisussa: Tilintarkastus. - Helsinki : Tilintarkastajayhdistys. - ISSN 0783-0017. 2002 : 7, s. 23-27 .
ARTO on uusien kotimaisten artikkeleiden viitetietokanta. Siinä on myös linkkejä artikkeleiden kokoteksteihin, mutta suuri osa kokoteksteistä vaatii käyttöluvan. Pääkaupunkiseudun kirjastoista julkaisu Tilintarkastus tulee Espoon Leppävaaran kirjastoon. Lehteä ei lainata, mutta siitä voi ottaa kopioita. Leppävaarasta löytyy lehden kuluvan vuoden jo ilmestyneet numerot sekä 10 edellisen vuoden numerot.
Yliopistokirjastojen yhteisluettelo Lindasta löytyy myös useita teoksia hakusanoilla IAS-standardit tai international accounting standards. Teoksia on saatavana eri korkeakoulukirjastoissa.