Tarvisin äitiysvaatteisiin vaatekaavoja. Olisin halunnut tiedustella onko Lahden kirjastossa kaavoja ja saako niitä lainata kotiin?

Kysytty

Tarvisin äitiysvaatteisiin vaatekaavoja. Olisin halunnut tiedustella onko Lahden kirjastossa kaavoja ja saako niitä lainata kotiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Artikkelitietokanta Aleksin mukaan äitiysvaatteiden ompeluohjeita ja kaavoja löytyy ainakin seuraavista lehdistä:
- Suuri käsityölehti 4/2003, ss. 4-6, 54
- Suuri käsityölehti 10/2003, ss. 8-9, 56
- Muotimuksu 1/2003, s. 9
- Muotimuksu 2/2003, s. 17

Aleksiin on indeksoitu käsityölehtiä vasta vuodesta 2003 lähtien, joten sitä vanhempien lehtien sisältöjä siitä ei valitettavasti löydy. Kannattaa selata lehtiä paikan päällä kirjastossa. Pääkirjaston lisäksi käsityölehtiä tulee moniin lähikirjastoihin. Käsikirjaston (=lehtilukusalin) kappaleita lukuunottamatta ne ovat lainattavia.