Otsikko
Taivaanrannassa näkyi harmaita kohtisuoraan nousevia kuin hävittäjiä pari päivää sitten. Eilen osittain valkoinen lentokone. Pasilasta etelään ja länteen…

Kysytty

Taivaanrannassa näkyi harmaita kohtisuoraan nousevia kuin hävittäjiä pari päivää sitten. Eilen osittain valkoinen lentokone. Pasilasta etelään ja länteen merellä päin eli rautatieaseman tienooilla. Kansainvälisen merialueen lentoja vai Suomen normaalia lentoliikennettä?

Vastaus

Vastattu

Suomen Ilmavoimilla on 1. - 10.10.2019 käynnissä Ruska 19 -niminen sotaharjoitus, jonka lennoista saattaa kysyjän huomioissa olla kyse.

Heikki Poroila