Seitsemänvuotias tyttöni lukee jatkuvasti kirjoja, ja pyytää aina äitiltä lisää luettavaa. Mulla on ongelma keksiä hänelle luettavaa ja kysyisinkin/pyytäisin…

Kysytty

seitsemänvuotias tyttöni lukee jatkuvasti kirjoja, ja pyytää aina äitiltä lisää luettavaa. Mulla on ongelma keksiä hänelle luettavaa ja kysyisinkin/pyytäisin kirjaluetteloa mitä tuon ikäiselle voi antaa luettavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei,
seitsemänvuotias tyttösi kuulostaa kirjaston ihanneasiakkaalta!
Kirjastojen nettisivuille laaditaan jatkuvasti lapsille ja nuorille tarkoitettuja kirjavinkkilistoja ja tästä osoitteesta pääset niihin käsiksi:http://www.kirjastot.fi/fi-fi/lapsille/.
Esim. Tampereen ja Lahden lastensivujen kirjaluetteloita kannattaa tutkia ja tässä vielä Helsingin lastensivujen osoite:http://pandora.lib.hel.fi/lastensivut/lukuvinkit.htm

Suosittelen myös lähintä omaa kirjastoasi: kysy kuka henkilökunnasta tuntee lastenkirjallisuutta ja vinkkaa sitä kouluissa. Lastenkirjastonhoitajalle tyttäresi voi kertoa tarkemmin mieltymyksistään ja siitä alkaakin pitkä, ihana seikkailu!
terv. Leena Palmu Itäkeskuksen kirjaston lasten ja nuortenosastolta