Satutteko tietämään genren muu kevyt musiikki /pop-rock, kuuluvaa vuonna 1976 julkaistua miehen laulamaa kappaletta nimeltään "moi moi vaan"? Se oli…

Kysytty

Hei! Satutteko tietämään genren muu kevyt musiikki /pop-rock, kuuluvaa vuonna 1976 julkaistua miehen laulamaa kappaletta nimeltään "moi moi vaan"? Se oli luultavasti ensimmäiselle sijalle yltänyt hittibiisi radiosoitossa luultavasti yleisradiossa. Samana vuonna julkaistiin myös kokoelma albumi "Finnhits 5" jossa kappale myös esiintyi.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on joko Jacques Zwartin säveltämä laulu Take me high, jonka suomennoksen Moi, moi vaan on tehnyt nimimerkki A. Aleksi, oikealta nimeltään Arto Johansson tai Jussi Lammelan säveltämä ja sanoittama Moi, moi vaan. Jälkimmäinen on kuitenkin 1990-luvun tuotantoa, joten kysyjä tarkoittanee tuota Zwartin laulua. Sen ovat levyttäneet ainakin Taiska, Marita Taavitsainen, Eija Sinikka ja Leni eli Leena Hiltunen. Taiskan versio löytyy kysyjän mainitsemalta kokoelmalevyltä Finnhits 5. Mitään mieslaulajan versiota en tästä laulusta löytänyt, joten jos kysyjän muistikuva on oikea, ehkä kyseessä on kuitenkin jokin toinen laulu. Tuota Lammelan laulua on esittänyt Finlanders-yhtye. Jokke Seppälä on säveltänyt laulun Moi vaan, jonka levytti The Kids vuonna 2000. Se tuskin kuitenkaan on etsitty laulu.

Heikki Poroila