Otsikko
Rekisteröin vahingossa poikani palvelussanne, kun ajattelin että sitä kautta saan nelinumeroisen tunnusluvun, mutta tajusin tehneeni virheen: lopussa luki,…

Kysytty

Hei rekisteröin vahingossa poikani palvelussanne, kun ajattelin että sitä kautta saan nelinumeroisen tunnusluvun, mutta tajusin tehneeni virheen: lopussa luki, että hänelle tulee kirjastokortti automaattisesti. Hänellä on siis jo kirjastokortti. Voiko tämän jotenkin perua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ennakkorekisteröintilomake on tosiaan tarkoitettu uuden asiakkaan tietojen syöttämiseen kirjastojärjestelmään. Sen kautta ei kuitenkaan automaattisesti toimiteta uutta kirjastokorttia, vaan kortti täytyy käydä henkilökohtaisesti noutamassa jostakin Helmet-kirjastosta. Samalla asiakkaan tietoihin täydennetään puuttuvat tiedot. Jos korttia ei kolmen kuukauden kuluessa noudeta, ennakkorekisteröintitiedot poistetaan. Sinun ei siis välttämättä tarvitse tehdä syöttämillesi tiedoille mitään, koska ne joka tapauksessa poistuvat aikanaan. Voit toki myös pyytää poistamaan ylimääräisen ennakkorekisteröinnin käydessäsi seuraavan kerran kirjastossa.

Jos pojallasi ei ole ennestään pin-koodia, sen saaminen edellyttää kirjastossa käyntiä. Mukana pitäisi olla ainakin lapsen kela-kortti tai henkilötodistus. Jos sen sijaan haluat pojallesi uuden pin-koodin unohtuneen tilalle ja jos hänen asiakastiedoissaan on voimassa oleva sähköpostiosoite, voit käyttää kirjautumissivulla olevaa "Unohditko tunnuslukusi?" -linkkiä, niin saatte sähköpostiin linkin uuden pin-koodin saamiseksi.