Parhaillaan on menossa hiihdon ja mäkihypyn mm-kisat. Miksi ampumahiihto ei ole niissä mukana, vaan sille on omat kisat?

Kysytty

Parhaillaan on menossa hiihdon ja mäkihypyn mm-kisat. Miksi ampumahiihto ei ole niissä mukana, vaan sille on omat kisat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tärkeimmät syyt erillisiin Ampumahiihdon MM-kisoihin on että Ampumahiihto on erillinen olympialaji.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

”Erillinen (olympia)laji” tarkoittaa siis että lajilla on oma kansainvälinen lajiliittonsa, kansainvälinen ampumahiihtoliitto (IBU). Maastohiihto, mäkihyppy ja yhdistetty (pohjoismainen yhdistetty) ovat kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) alaisuudessa.