Otsikko
Ostin kuvassa olevan kirjan Amazonista We Buy Books yhtiöltä. Se on painettu 1991 ja siinä erikoinen haju se ja noita ruskeita pilkkuja. Onko kirjassa…

Kysytty

Ostin kuvassa olevan kirjan Amazonista We Buy Books yhtiöltä. Se on painettu 1991 ja siinä erikoinen haju se ja noita ruskeita pilkkuja. Onko kirjassa tapahtunut ns. englanninkielinen termi foxing vai onko se hometta?

Vastaus

Vastattu

Kuvan perusteella ruskeiden pilkkujen alkuperää ei pysty sanomaan. Ne eivät näytä tyypilliseltä homeelta, mutta sitäkään mahdollisuutta ei voi sulkea pois.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Paljon käytettyjä kirjoja postitse ostavana sanoisin, että kyseessä on todennäköisimmin juuri kysymyksessä epäilty "foxing-läikikkyys" - jota termiä Finlandia Kirja -verkkoantikvariaatti käyttää asiaa koskevissa huomioissaan:

https://www.finlandiakirja.fi/kuntoluokittelun-periaatteet