Otsikko
Osallistun HelMet lukuhaasteeseen tänä vuonna ja ongelmia aiheuttaa kotipaikkakuntaani liittyvä kirja. Kankaanpäästä kertovia kirjoja tuntuu olevan vaikea…

Kysytty

Osallistun HelMet lukuhaasteeseen tänä vuonna ja ongelmia aiheuttaa kotipaikkakuntaani liittyvä kirja. Kankaanpäästä kertovia kirjoja tuntuu olevan vaikea löytää, olisiko mahdollista saada ehdotuksia? Pelkät historiankirjat kun ei oikein ole minun makuuni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuure Vierros, joka on kotoisin Kankaanpäästä, on kirjoittanut romaanisarjan, jonka tapahtumat sijoittuvat Kankaanpäähän:
Taivaassa torpan maa, Kultasantainen raitti, Valhetta kaikki totuus sekä Ei saavu satamaan. Myös Silja Mansikan romaanin Tuuli tyyntyy, vesi seisahtaa tapahtumat sijoittuvat Kankaanpäähän.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos tästä vastauksesta. Etsin sairaalassa olevalle ystävälleni kankaanpääläisen kirjailijan kirjoittamaa sarjaa, jonka olen hänelle joskus antanut luettevaksi, ja se on juuri tämä Tuure Vierroksen sarja. Kiitos.