Otsikko
Onko six degrees of separation - eli kuusi erottavaa askelta -teoriasta julkaistu kirjoja suomeksi?

Kysytty

Onko six degrees of separation eli kuusi erottavaa askelta -teoriasta julkaistu kirjoja suomeksi (käännettykin siis käy)? Faktaa tai fiktiota. En ole vielä löytänyt.

Vastaus

Vastattu

Pelkästään tätä teoriaa käsittelevää suomenkielistä kirjaa ei löytynyt. Albert-László Barabásin Linkit (Terra Cognita, 2002) käsittelee erilaisia verkostoja ja verkostoitumista, ja se saattaisi olla aiheen kannalta kiinnostava. Fiktion puolelta tulee vastaan lähinnä John Guaren näytelmä Six Degrees of Separation sekä siitä vuonna 1993 tehty elokuva, joka on julkaistu Suomessa nimellä Moni kakku päältä kaunis.