Onko sellaista ainetta olemassa millä voi kirkastaa esim. tyynynpäälliset, matot, tekstiilit uudenveroiseksi?

Kysytty

Onko sellaista ainetta olemassa millä voi kirkastaa esim. tyynynpäälliset, matot, tekstiilit uudenveroiseksi, eli että auringonpolttamat värit tulisi alkuperäisen väriseksi, vaikka niissä olisi erivärisiä kuvioita, kukkia tms...?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti ei. Haalistuneen kankaan voi raikastaa vain värjäämällä sen uudestaan.

Martat suosittelevatkin auringonvaloa tahranpoistoon. https://www.is.fi/mystyle/art-2000005638794.html