Otsikko
Onko olemassa kirjaa, jossa kerrotaan oopperoiden tarina?

Kysytty

Hei!
Onko olemassa kirjaa, jossa kerrotaan oopperoiden tarina?
Tarkoitan kerrottuna ei vuoropuheluna, tavallaan vain “juoni “.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alan Ridingin ja Leslie Dunton-Downerin teoksessa Ooppera (2008, suom. Saana Ala-Antti ja Mirja Rytökari) on juonikuvaus yli 160 oopperasta.

Riding - Dunton-Downer: Ooppera Helmetissä

Myös teoksessa Sävelten maailma. 4 : Ooppera (Pekka Hako, Riitta-Liisa Paananen ja Jukka Isopuro, 1993) esitellään  tunnettuja oopperoita taustatiedoin ja juonitiivistelmin.

Sävelten maailma. 4 : Ooppera Helmetissä