Otsikko
Onko olemassa kirjaa, joka kertoo Etelä-Pohjanmaan kuntien murteitten eroista?

Kysytty

Onko olemassa kirjaa, joka kertoo Etelä-Pohjanmaan kuntien murteitten eroista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin hyvää ja tuoretta tästä aiheesta tehtyä kirjaa ei löytynyt. Halutessasi voit tutustua alla oleviin vanhempiin teoksiin:

  • Lauri Kettunen: Suomen murteet : murrealueet, 1930
  • Lauri Kettunen: Suomen murteet. Murrekartasto, 1981
  • Lauri Kettunen: Pohjalaismurteet : kielennäytteitä, 1930
  • Jussi Laurosela: Äännehistoriallinen tutkimus Etelä-Pohjanmaan murteesta, 1: konsonantit, 1913 ja 2: vokaalit, 1914, sekä Foneettinen tutkimus Etelä-Pohjanmaan murteesta, 1922
  • Suomen kansan murrekirja : länsimurteet. 1953 (tekstejä eri Etelä-Pohjanmaan murteilla)

Saatavuuden voit tarkistaa Eepos-verkkokirjastosta

Lisäksi netistä löytyi seuraavia aihetta sivuavia opinnäytetöitä/artikkeleita:

Eri kuntien murteista on kyllä erikseen kirjoitettu ja niitä voit tutkia Eepos-verkkokirjastosta.