Onko muita Francois Rabelais'n kirjoja käännetty suomeksi kuin "Suuren Gargantuan hirmuinen elämä" ja "Pantagruel Dipsodien kuningas"? Lähinnä etsin "kolmatta"…

Kysytty

Onko muita Francois Rabelais'n kirjoja käännetty suomeksi kuin "Suuren Gargantuan hirmuinen elämä" ja "Pantagruel Dipsodien kuningas"? Lähinnä etsin "kolmatta", "neljättä" ja "viidettä" kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Francois Rabelais julkasi viisi kirjaa, joista viimeisin tosin ilmestyi vasta hänen kuolemansa jälkeen. Vain osia näistä teoksista on suomennettu. Ne ovat mainitsemasi Pantagruel ja Gargantua. Muuta ei suomennettuna löydy.