Otsikko
Onko Luce Irigarayn teoksia suomennettu ollenkaan? Tai onko hänestä kirjoitettu mitään Suomeksi?

Kysytty

Onko Luce Irigarayn teoksia suomennettu ollenkaan? Tai onko hänestä kirjoitettu mitään Suomeksi?

Vastaus

Vastattu

wikipedian mukaan on käännetty:

  • Irigaray, Luce: Sukupuolieron etiikka. (Éthique de la différence sexuelle, 1984.) Suomennos ja esipuhe Pia Sivenius. Eurooppalaisia ajattelijoita. Helsinki: Gaudeamus, 1996. ISBN 951-662-655-6.
  • Irigaray, Luce "Kauppatavaranaisia", ("Des marchandises entre elles", 1975.) Suomennos Aura Sevón. Megafoni-aikakausjulkaisu, 2008.

...ja on kirjoitettu:

  • Oksala, Johanna & Werner, Laura (toim.): Feministinen filosofia. Helsinki: Gaudeamus, 2005. ISBN 951-662-953-9.

Itse artikkeli:https://fi.wikipedia.org/wiki/Luce_Irigaray