Otsikko
Onko Lascaux'n luolamaalauksiin liittyviä kirjoja saatavilla suomeksi?

Kysytty

Onko Lascaux'n luolamaalauksiin liittyviä kirjoja saatavilla suomeksi?

Vastaus

Vastattu

Lascaux'n luolamaalauksista on vähän suomenkielistä kirjallisuutta. Ulla-Leena Lundbergin kirjassa Metsästäjän hymy: matkoja kalliotaiteen maailmassa (2014) on yksi luku Lascaux'sta. Myös Heikki Kaskimiehen kirjassa Muinaiset valtakunnat: kivikaudesta vuoteen 970 eKr (1998) ja Leena Rantasen Seitsensormisessa omakuvassa (1979) Lascaux'n luolat mainitaan.

Vuonna 1958 Osmo Wiio julkaisi nuorten seikkailuromaanin nimeltä Lascaux'n luolat.

Finna.fi-aineistotietokannasta voi hakea aiheesta materiaalia esimerkiksi hakusanalla kalliotaide.

1 ääntä

Kommentit

Jo Marchant: Ihmisen kosmos - kulttuuri ja tähdet ( suomennettu 2022 ) kirjan ensimmäisessä luvussa on myös ko. luolamaalauksista.