Onko kirjastoissa fluorivetyhaposta , sen kuljettamisesta ja käyttämisestä metalliteollisuudessa olemassa suhteellisen uusia tietoja sisältäviä kirjoja ?

Kysytty

Onko kirjastoissa fluorivetyhaposta , sen kuljettamisesta ja käyttämisestä metalliteollisuudessa olemassa suhteellisen uusia tietoja sisältäviä kirjoja ?

Vastaus

Vastattu

Yleisisistä kirjastoista löytyy esimerkiksi seuraavat teokset, joista voisi olla hyötyä (hakupalvelu osoitteessa finna.fi):

Hänninen, Hanna, Maarit Karppinen, Markku Leskelä, ja Maija Pohjakallio. Tekniikan Kemia. 14., uudistettu painos. Helsinki: Edita (2018)

Smyth, Lawrence; Liam, Hennessy, ja Vince, Sally: New Engineering Technology: 3rd edition. (2015)

Yli-Niemi, Jussi: Ruostumattomat teräkset. Teknologiainfo Teknova Oy (2005)

Forsell, Pia: Kone- ja metallituoteteollisuuden ympäristöopas : tietoa yrityksen materiaali- ja jäteasioista. (2000)

Seppälä, Jyri ; Koskela, Sirkka ; Palperi, Matti ; Melanen, Matti: Metallien jalostus ja ympäristö. Suomen ympäristökeskus : Edita (2000).

Lisäksi internetistä löytyy paljon tietoa fluorivetyhaposta. Tässä kaksi nettilähdettä:

Onnettomuuden vaaraa aiheuttavat aineet: https://www.ttl.fi/ova/index.html

Kansainväliset kemikaalikortit: https://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.listCards3