Onko Erkki Tuomiojaa koskaan luonnehdittu oikeistodemariksi? Entä mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että hän on SDP:n poliitikko? Hänen isänsä Sakarihan…

Kysytty

Onko Erkki Tuomiojaa koskaan luonnehdittu oikeistodemariksi? Entä mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että hän on SDP:n poliitikko? Hänen isänsä Sakarihan oli ainakin kokoomuslainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erkki Tuomiojaa tuskin voi luonnehtia oikeistodemariksi. Nimitystä on sen sijaan käytetty mm. Lasse Lehtisestä ja toisaalta Paavo Lippposta tämän pääministerikaudella. Tuomioja on poliittisella urallaan ollut aktiivinen ja kriittinen kannanottaja. Hänen ajatteluunsa ja uransa vaiheisiin voi tutustua hänen Poliittiset päiväkirjat -sarjastaan, jota on julkaistu kolme osaa sekä hänen kotisivultaan.