Otsikko
Onko Diane Setterfieldiltä suomennettu muita kirjoja kuin Kolmastoista kertomus?

Kysytty

Onko Diane Setterfieldiltä suomennettu muita kirjoja kuin Kolmastoista kertomus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 2007 suomeksi ilmestynyt Kolmastoista kertomus (The thirteenth tale, 2006) on toistaiseksi ainoa englantilaiselta Diane Setterfieldiltä julkaistu kaunokirjallinen teos.

Ennen kaunokirjailijaksi ryhtymistään Setterfield toimi kirjallisuudentutkijana erikoisalueenaan 1800- ja 1900-lukujen ranskankielinen kirjallisuus, etenkin Andre Gidé, joka oli myös hänen tohtorinväitöskirjansa aihe (Mise en abyme, retroaction and autobiography in the early works of Andre Gide, 1993).