Onko Andrew Marvellin runosta "To His Coy Mistress" olemassa muita suomennoksia kuin Aale Tynnin (teoksessa Tuhat laulujen vuotta)?

Kysytty

Onko Andrew Marvellin runosta "To His Coy Mistress" olemassa muita suomennoksia kuin Aale Tynnin (teoksessa Tuhat laulujen vuotta)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runosta on olemassa kaksikin muuta suomennosta. Toinen on Veijo Meren ja nimeltään Aralle rakastetulle. Se on julkaistu runokokoelmassa Runoni rakkaudesta (toim.) Salme Saure. Otava 1981.
Toinen käännös on Kirsti Simonsuuren ja nimeltään Kainolle rakkaalleen. Tämä suomennos löytyy ainakin Parnassosta vuodelta 2001 niteestä 3.