Olisiko mahdollista saada Tuija Lehtisestä tietoa. Teemme tutkielmaa.

Kysytty

Olisiko mahdollista saada Tuija Lehtisestä tietoa. Teemme tutkielmaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuija Lehtinen (s. 12.12.1954) on tuottelias ja palkittu kirjailija, joka on kirjoittanut kymmeniä teoksia sekä aikuisten että nuorten kirjallisuutta.

Paljon tietoa Lehtisestä ja muista nuorisokirjailijoista sisältää Suomen nuorisokirjallisuuden nettimatrikkeli http://www.nuorisokirjailijat.fi/. Kirjailijat esitellään siinä aakkosjärjestyksessä ja kunkin kohdalta löytyy lähdeluettelo, jossa mainitaan muita kirjoja, joissa on tietoa ko.kirjailijasta. Tuija Lehtisestä löytyvät tiedot tästä linkistä, http://www.nuorisokirjailijat.fi/lehtinen-tuija.html

Kirjasampo on suomalaisten kirjastojen tuottama kaunokirjallisuuden portaali. Sieltä kannattaa aina etsiä tietoja kirjailijoista sekä heidän tuotannostaan. Tuija Lehtisestä kerrotaan siellä myös, https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175922725910. Sieltä löytyy myös selkeä teosluettelo ja luettelo Lehtisen saamista kirjailijapalkinnoista.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa on vastattu Tuija Lehtistä koskeviin kysymyksiin usein ja vastaukset löytyvät, kun kirjoittaa Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun "Haku" -laatikkoon Lehtinen Tuija. Niistä voit tutkia monia näkökulmia ja saat selville yksityiskohtia.

Esitelmää tai tutkielmaa varten kannattaa aina myös tutkia lehtiartikkeleita. Google-haku voi tuoda hyviä tuloksia, mutta jos ehditte, käykää lähimmässä kirjastossa tekemässä haku esimerkiksi Helsingin sanomien arkistoon, voitte löytää sieltäkin jotakin mielenkiintoista tutkielmaanne.

Teoksessa Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 2 esitellään Tuija Lehtinen. Tosin se on vuodelta 1999, joten yksistään kirjan tietojen varaan tukeutua.