Otsikko
Olen yrittänyt etsiä Martha Sandwall-Bergströmin Gulla-kirjasarjan kirjoja. Onko vanhoja painoksia mahdollista ostaa mistään päin Suomea kirjastoista?

Kysytty

Hei!
Olen yrittänyt etsiä Martha Sandwall-Bergströmin Gulla-kirjasarjan kirjoja. Onko vanhoja painoksia mahdollista ostaa mistään päin Suomea kirjastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastojen myyntiin menevistä poistokirjoista ei ole olemassa mitään yhteistä tietokantaa, joten en tuohon pysty vastaamaan. Gulla-kirjoja ei enää ole kovinkaan runsaasti kirjastoissa, joten niitä tuskin löytyy helposti kirjastojen myynnistäkään.

Kehottaisin ennemmin kääntymään antikvariaattien puoleen tässä asiassa. Helsingin Messukeskuksessa on kirjamessut ensi viikolla 27.-30.10. Siellä on hyvin edustettuina myös antikvariaatteja ympäri Suomea. Sieltä saattaisi jotakin löytyä tai ainakin voi saada tietoa, mistä Gulla-kirjoja kannattaisi kysyä.

Pääkaupunkiseudun kirjastoista voi myös lainata Gulla-kirjoja. Helmet-sivustolta voi katsoa, mistä kirjastoista kirjoja löytyy (www.helmet.fi) tai kirjoja voi kysyä lähikirjastosta.

Tietenkin voisi myös Otavalta kysellä uusia painoksia.