Otsikko
Olen unohtanut yhden kirjan nimen ja kirjailijankin, enkö löydä omaa lainaushistoriaani Pikikirjastoista, josta se löytyisi. Kirja oli kirjoitettu muistaakseni…

Kysytty

Hei! Olen unohtanut yhden kirjan nimen ja kirjailijankin, enkö löydä omaa lainaushistoriaani Pikikirjastoista, josta se löytyisi. Kirja oli kirjoitettu muistaakseni 60-luvulla ja sen kirjoittaja oli kirjoittanut vain tämän yhden teoksen. Kirjan nimi oli jotain Keskusteluita mestari Zhangin kanssa-tyylinen ja aikoinaan siitä tuli suurmenestys. Teos ei ole kovin pitkä, ehkä 70-90 sivua. Kirja oli filosofinen pohdiskelma elämän tarkoituksesta. Löytäisittekö minulle kirjan nimen?

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla Axel Fredenholmin Näin olen kuullut : matkalla intialaisen mestarin seurassa = Iti mayâ srutam? Sen ensimmäinen suomenkielinen painos julkaistiin vuonna 1974.