Olen etsin Helmet-sivuilta Chopinin pianonuottia kappaleeseen Spring Waltz. Olen kokeillut monia eri hakusanoja, mutta toistaiseksi en ole vielä löytänyt k.o…

Kysytty

Hei! Olen etsin Helmet-sivuilta Chopinin pianonuottia kappaleeseen Spring Waltz. Olen kokeillut monia eri hakusanoja, mutta toistaiseksi en ole vielä löytänyt k.o.nuottia. Kappaleella on varmaan jokin toinen nimi tai sitten sitä vain ei ole aineistossa. Onko mahdollista saada tähän hakuun apua?

Vastaus

Vastattu

Ei löydy "Chopinin Spring Waltzia", koska kyseessä ei ole ollenkaan Chopinin sävellys, vaan ranskalaisen viihdesäveltäjä Paul de Sennevillen vuonna 1979 säveltämä Mariage d'amour ("Marriage of love"). Kappale on tullut tunnetuksi Richard Claydermanin esittämänä. Myös pianisti George Davidson on esittänyt sävelmää ja joku tämän esityksern YouTubeen ladannut käytti siinä yhteydessä virheellistä tietoa Chopinista ja "Spring Waltzista". Näin virhe on levinnyt laajalle ja tuskin katoaa internetistä koskaan.

Tämä Sennevillen sävelmä löytyy mm. seuraavilta nuottialbumeilta: Clayderman: Creative keyboard http://luettelo.helmet.fi/record=b1015510~S9*fin ja I can play that Richard Clayderman http://luettelo.helmet.fi/record=b1039257~S9*fin.

Heikki Poroila

3 ääntä

Kommentit

Spring Walz on Frederick Chopinin viimeisenä elinvuotenaan säveltämä rakkausballadi, jonka sittemmin loppuun sävelsi hänen kollegansa. Senneville teki vuonna 1979 oman versionsa samaisesta kappaleesta nimellä Marriage D'amour, "Rakkauden häät." Tabulatuureja on netti pullollaan, joten suosittelen etsimään Spring Walz nimellä, jos haluaa alkuperäisen opetella.