Otsikko
Muutama vuosi sitten ilmestyi kirja, jossa ranskalainen mies kertoo kokemuksistaan Suomessa. Kirja on kokealma kirjeitä hänen ystävälleen Ranskaan, ja se on…

Kysytty

Muutama vuosi sitten ilmestyi kirja, jossa ranskalainen mies kertoo kokemuksistaan Suomessa. Kirja on kokealma kirjeitä hänen ystävälleen Ranskaan, ja se on kaksikielinen (ranska ja suomi), muistaakseni jonkun ison kustantamon julkaisema. Olen unohtanut autuaasti kirjan ja tekijän nimen ja asun nyt vieraalla maalla. Voisitteko auttaa tässä? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä teoksen tiedot: Philippe Guicheteau: Sunnuntaikirjeitä Suomesta = Courrier de Finlande. Suom. Jouni Kuurne. Tammi 1999. Ranskan kielen opettaja Guicheteau kirjoittaa kirjeitä Suomesta ystävälleen Samuel Nanteuilille Ranskaan. Tässä vielä kirjailijan haastattelu: http://www.ranska.org/ranskalaisia/philippe_guicheteau.php.