Muistelen, että 13.05.1979, syntyneille lapsille saattoi saada figuurin jonkin asian/henkilön muistoksi. Mikä oli aihe, kuka ja mikä yhteisö jakoi. Aikanaan…

Kysytty

Muistelen, että 13.05.1979, syntyneille lapsille saattoi saada figuurin jonkin asian/henkilön muistoksi. Mikä oli aihe, kuka ja mikä yhteisö jakoi. Aikanaan jäi lähettämättä tiedot lapsen syntymästä ja nyt on mietityttänyt, mikä päivä tuo oli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yritin kovasti löytää jotain tietoa siitä, mistä voisi olla kyse. Vuosi 1979 oli kansainvälinen Lapsen vuosi, sillä tuli kuluneeksi 20 vuotta lastenoikeuksien hyväksymisestä YK:ssa. Tähän on varmasti liittynyt useita erilaisia kampanjoita, mutta en löytänyt tarkempaa tietoa liittyikö niihin tavaralahjoja.

13. toukokuuta 1979 on ruotsin prinssi Carl Philipin syntymäpäivä. Hän oli syntyessään ruotsin kruununperillinen eli tuleva hallitsija (kruununperimysjärjestystä muutettiin v. 1980 prinsessa Victorian eduksi). Tähän on saattanut liittyä jonkinlaista muistamista samana päivänä syntyneille ainakin Ruotsissa, mutta tästäkään en valitettavasti löytänyt lisätietoa. Näin ollen joudun toteamaan, että ainakaan toistaiseksi tämä ei selvinnyt. Jatkan kuitenkin selvitystyötä ja palaan asiaan, jos uutta tietoa ilmenee.

0 ääntä

Kommentit

Oletteko kysyneet Ruotsin kirjastojen tietopalvelusta?