Muistan lapsuudestani 70 -luvun lopulla kuulleeni kappaleen, jossa laulettiin "...jätä Riina rauhaan, jätä Riina rauhaan, kiltti isä jätä Riina rauhaan..."…

Kysytty

Muistan lapsuudestani 70 -luvun lopulla kuulleeni kappaleen, jossa laulettiin "...jätä Riina rauhaan, jätä Riina rauhaan, kiltti isä jätä Riina rauhaan..." Mikä kappale se on voinut olla, kun kukaan sitä ei tunnista, mutta itse pystyn laulamaan tuon osion?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkien tuntemieni konstien kokeilemisen jälkeen on pakko todeta, että tällaista laulua ei vaan tunnu löytyvän. Ei Riinalla, ei äidillä, ei isällä. Asiaa on yritetty selvittää sosiaalisessa mediassa aiemminkin, yhtä huonolla menestyksellä. Jotkut ovat muistaneet kertosäkeen muodossa "kiltti isä, jätä äiti rauhaan", mutta silläkään ei ole tullut osumia.

Yksi mahdollinen selitys on, että kysyjän muistama kertosäe ei mitenkään näy laulun nimessä tai alkusanoissa, jotka tavallisimmin ovat hakujen kohteena. Kansallisdiskografiamme ei tällaisia hakusanoja tunnistanut, mutta ei sieltä kertosäkeillä yleensä löydäkään, vaikka usein alkusanoilla, varsinkin nuottina julkaistut.

Valitettavasti joudumme siis tässä vaiheessa toteamaan, että löytymättä jäi nytkin.

Heikki Poroila