Otsikko
Montako tunnettua painosta on Agricolan ABC-kirjasta 1500-1700-luvuilta? Miltä vuosilta nämä arviolta ovat peräisin?

Kysytty

Hei. Montako tunnettua painosta on Agricolan ABC-kirjasta 1500-1700-luvuilta? Miltä vuosilta nämä arviolta ovat peräisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen painettiin todennäköisesti vuonna 1543, toinen painos on noin vuosilta 1549-1551, kolmas painos on vuodelta 1559. Kirjasta ei ole säilynyt yhtään kokonaista kappaletta. Kansalliskirjaston julkaisuarkisto Doria:

http://www.doria.fi/handle/10024/27243