Otsikko
Mitkä kaikki paikat WTC-torneissa olivat yleisölle avoimia?

Kysytty

Mitkä kaikki paikat WTC-torneissa olivat yleisölle avoimia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On hankala arvioida, kuinka avoimia eri yritykset olivat vierailijoille. Lista kaikista tornien yrityksistä löytyy täältä - CNN.com Specials

World Trade Center - kompleksissa oli yli 430 yritystä. 30 000-50 000 ihmistä työskentelivät päivittäin torneissa ja 150 000 vieraili tai kulki niitten kautta. Vierailijat tulivat ostoksille tornien eri kauppoihin, syömään niitten ravintoloissa ja ihailemaan näkymiä - World Trade Center History | National September 11 Memorial & Museum (911memorial.org).

Etelätornin näköalatasanne koostui etelätornin 107. kerroksessa sijaitsevasta observatoriosta, jossa oli sisätila ja ulkotila katolla. Vuosittain täällä vieraili 1,8 miljoonaa ihmistä - World Trade Center Facts and Figures | National September 11 Memorial & Museum (911memorial.org)

Pohjoistornin ylimmissä kerroksissa 106. ja 107. sijaitsi ruokailu-, kokous- ja viihdepaikkojen kompleksi.

Tornien alueella oli taidetta ja muuta nähtävää ja monet ihmiset kulkivat näitten lähettyvillä vaikka eivät olisi menneet varsinaisesti tornien sisälle. World Trade Centerin taiteesta ja taiteilijoista voit lukea täältä - Art and Artists at the World Trade Center | National September 11 Memorial & Museum (911memorial.org)