Otsikko
Miten niin "tavallinen televisio muuttuu kuin taikaiskusta älytelevisioksi, kun Chromecast on liitetty tv:n hdmi-porttiin"?

Kysytty

Miten niin "tavallinen televisio muuttuu kuin taikaiskusta älytelevisioksi, kun Chromecast on liitetty tv:n hdmi-porttiin"? Miten katsellaan vaikkapa Yle Areenasta ohjelmia?
Jossain ohjeissa mainitaan että kännykästä voi striimata videoita, mutta toimiiko esim. YLe Areena ilman kännykkää siinä välissä. Löytyisikö kirjallisia ohjeita
suomenkielellä?

Vastaus

Vastattu

Ylen Digitreenit sivustolta löytyy hyvät ohjeet.

Ohjeet kertovat, että striimaukseen tarvitaan

"1. Television, jonka takaa löytyy HDMI-liitäntä eli tuloportti HDMI-johdolle.
Tällaisia ovat kaikki noin vuoden 2003 jälkeen myyntiin tulleet televisiot.

2. Älypuhelimen tai tabletin.

3. Langattoman internet-yhteyden.
Kotona täytyy siis olla wifi-reititin eli wlan-tukiasema, joka muuttaa kiinteän verkkoyhteyden langattomaksi lähiverkoksi.

4. Lisälaitteen: pienen mediasoittimen eli mediatoistimen.

Suosituimpia niistä ovat Googlen Chromecast ja Applen Apple TV -niminen laite. Lisätietoa näistä kahdesta on jutussa myöhemmin." Linkki Ylen Digitreenit sivustolle.

Yle Areenan saa toimimaan ilman lisälaitteita, jos omistaa ns. älytelevision. Silloin TV:ssä on sisäänrakennettuna mahdollisuus käyttää Areenaa. Linkki Ylen ohjesivulle

0 ääntä

Kommentit

Ei kai Chromecastilla saa näkyviin kuin Areenan ja YouTuben.