Miten kysytään englanniksi: Menikö tuolla (äsken) auto? Tämä kai pitäisi osata jo peruskoulusta, mutta tuntuu siltä, että tuota ei voi kovin sujuvalla…

Kysytty

Miten kysytään englanniksi: Menikö tuolla (äsken) auto? Tämä kai pitäisi osata jo peruskoulusta, mutta tuntuu siltä, että tuota ei voi kovin sujuvalla rakenteella kääntää suoraan. Tietysti eihän läheskään aina voikaan kääntää ihan suoraan, mutta mietinkin, että onko olemassa jokin sujuva rakenne, joka antaa täysin saman informaation englanninkieliselle kuulijalle.

Vastaus

Vastattu

Tälle suomen ilmaisulle ei tosiaan oikein suoraa vastinetta englanniksi ole helppoa löytää, mutta luultavasti asia tulisi selväksi esimerkiksi lauseella "Was there a car passing by?" tai "Did I see a car passing by just a minute ago?"

Heikki Poroila