Otsikko
Mitä tarkoittaa lasipinnoitettu peililevy? Onko kyseessä normaali peili?

Kysytty

Mitä tarkoittaa?
Lasipinnoitettu peililevy?
Onko normaali peili?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse saattaisi olla peilistä, joka on pinnoitettu lasipinnoitteella. Tällaista pinnoitetta käytetään esimerkiksi auton sivupeileissä estämässä vesipisaroiden jäämistä peilin pinnalle. Edellä mainitussa tapauksessa kyseessä on normaali peli, jonka pinnalle on laitettu erillinen pinnoite. Näitä pinnoitteita voi ostaa liikkeistä tai verkkokaupoista.

Näin minulle kerrottiin muun muassa peilejä valmistavan Finnmirrorin taholta, jolta tiedustelin asiaa.