Mitä kaikkea tietoa löytyy käsityönopettaja tietokirjailija Aino Ollilasta? Hän on kirjoittanut AINAKIN SEURAAVAT KIRJAT: - Etupistokirjonta, -…

Kysytty

Mitä kaikkea tietoa löytyy käsityönopettaja tietokirjailija Aino Ollilasta?

Hän on kirjoittanut AINAKIN SEURAAVAT KIRJAT:
- Etupistokirjonta, - Etupistokirjonta ja luotoksittain kirjuttaminen, - Etupistokirjonta, karjalan kirjonta, - Vauvan vaatteet, - Vauvan vaatteet, liitteet, - Vohvelitöitä, Karjalan kirjonta (yhd. Maija Stenij) ja - Ommelkaamme tyttöjen kansallispuvut (yhd. Sylvi Kauhanen).

Mitä kirjoittajasta itsestään on kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aino Ollila (1900-1971) syntyi Käkisalmessa. Hän toimi opettajana Helsingin käsityönopettajaopistossa vuosina 1928-1965. Hän kirjoitti artikkeleita mm. Kotilieteen ja käsityölehtiin. Tuon ajan lehdistä ei ole artikkelihakua, joten artikkelit löytyvät vain selaamalla lehtiä. Teoksessa Tekstiiliopettajaliitto - Textillärarförbundet 1911 - 2001 saattaisi olla tietoa Ollilasta. Porin kirjastossa ei ole kyseistä kirjaa. Suomen käsityön museossa (http://www.craftmuseum.fi/) saattaisi olla tietoa Aino Ollilasta. Satakunnan Kansan artikkeli näyttelystä Emil Cedercreutzin museossa: http://www2.pori.fi/kirjasto/satakunta/sk/artikkeli.php?id=75708