Otsikko
Mistähän tietokannasta löytyisi tiedot suomalaisten yritysten perustajista /hallitusten jäsenistä / osakeyhtiön osakkaista ? Yritin jo osoitteesta www.ytj…

Kysytty

Hei! Mistähän tietokannasta löytyisi tiedot suomalaisten yritysten perustajista /hallitusten jäsenistä / osakeyhtiön osakkaista ? Yritin jo osoitteesta www.ytj.fi, mutta vastaukseksi ei tullut nimiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedot suomalaisten yritysten perustajista, hallitusten jäsenistä ja osakkeenomistajista löytyvät Patentti- ja rekisterihallituksesta, mutta maksullisena. KATKA-YREKA –tietopankki osoitteessa http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/tietopalvelut/katka-yreka.html, jossa on myös yritystietoja,on maksutta käytettävissä PatRek asiakaspalvelussa ja Työvoima- ja elinkeinokeskuksissa. Helsingin kauppakorkeakoulun sivuilta Helecon tietokeskuksesta osoitteesta http://lib.hse.fi/FI/-kohdasta ”Muita verkkopalveluita” löytyy ”Yrityspalvelin – vuosikertomukset” - kohta, josta pääsee lukemaan vuosikertomuksia. Niistä voi löytää tiedot ainakin yrityksen perustajasta ja hallituksen jäsenistä.